22 Eylül 2014 Pazartesi

On Bir - Mark Watson

Domingo Yayınları’ndan 2011’de çıkan kitabı kitapyurdu.com’dan puanlarımla aldım Kitabın iç kapağında yazar hakkında ‘romancı ve İngiltere’nin en popüler genç komedyenlerinden biri’ diye yazıyor, ayrıca bunun dışında iki romanı daha varmış. On bir 263 sayfa. Konusuna gelirsek, Xavier Ireland yaşadığı üzücü bir olaydan sonra Avustralya’dan İngiltere’ye göç etmiştir, genç adam burada hayata sıfırdan başlamış ve bir kaç yıl içinde çalıştığı radyo istasyonunda program sunuculuğuna kadar yükselmiştir. İnsanları dinleyip tavsiyeler verdiği gece yarısı programının hatırı sayılır bir hayranı vardır. Xavier’in bir gün yürüyüş yaparken bir kaç zorba tarafından rahatsız edilen gence yardım etmemesi ‘kelebek etkisiyle’ bir dizi olaya sebebiyet verir. Çünkü oğlunun dövüldüğünü gören gazeteci anne morali bozulduğu için bir restoran hakkında olumsuz yazı yazar, restoranın sahibi bu yazıya sinirlendiği için bir çalışanını kovar, kovulan çalışan… diye döngü devam eder. Ama bizim esas adamımız Xavier’dir. Her ne kadar programında insanlara yardım etmeye çalışsa da aslında ‘etliye sütlüye karışmadan’ hayatına devam eder, örneğin her gece üst katta birbirini yiyen komşularına veya alt katta yaramaz oğlu nedeniyle hayatı kabusa dönmüş bekar anneye aldırmaz ve bunda yanlış bir şey de yoktur ona göre. Aslında bu aldırmazlığın başına neler açacağını da tahmin edemez tabi, ta ki hayatı bir mücadele hikayesi olan temizlikçi Pippa ile tanışana kadar. Pippa ona bunun önemini gösterecektir. Fazla ip ucu vermeden sadede geleyim, ben kitabı çok beğendim, basit bir kurgu gibi görünebilir belki ama özellikle kitabın verdiği mesaj çok hoşuma gitti, ‘küçük bir şey bile çok şey ifade eder, kendiniz dışındakileri de önemseyin,’ gibi bir şey. Kısacası bu okuması kolay, ilginç ve güzel kitabı tavsiye ederim, edebi bir şaheser değil ama hoş bir kitap.

8 yorum:

  1. Kitap bana çok ilginç geldi.Özellikle Poppy ne yapmış diye merak ettim.Hemen kütüphaneme ekleyeyim. :) Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten ilginç bir kitap, kahramanımızın gözünü açan kişi Pippa oluyor, yorumunuz için teşekkür ederim, keyifli okumalar:)

      Sil
  2. hımm bakarım :) sen hızlandın sanki okumada :) nagazakiyi alcam ekledim listeye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak evet seversin:) yok aslında Nagazaki ve Kıran Kırana çok inceydi onları birer günde bitirdim ondan:))

      Sil
  3. paulo coelho'nun vardı aynı isimli , postu ilk gördüğümde aklıma gelen :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "on bir dakika"ymış o, evet ama tabi konusu oldukça farklı:))

      Sil
    2. aaa evet 11 dakikaymış, tabi konu bakımından demedim zaten sadece anımsattı :D

      Sil
    3. ilgi çekici bir isim:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...